1. تا حد ممکن کمتر صحبت کنید و با طرح سوالات مناسب خریدار را ترغیب به صحبت کنید
2. به لباس و سر و وضع خود اهمیت بدهید. لباس رسمی ذهنیت بهتری ایجاد میکند.
3. هیچگاه حرف خریدار را قطع نکنید یا نگویید متوجه منظورتان شدم، بگذارید خریدار جملاتش را تمام کند.
4. نام خریدار را بپرسید و مرتب در صحبتهایتان از نامش استفاده کنید
5. برای خریدار یک مشاور واقعی باشید، حتی گاهی پیشنهاد کنید از شما خرید نکند چون محصول شما مناسب او نیست
6. جدیدترین اطلاعات درباره فناوریها و اخبار مربوط به محصولات خود را جمعآوری کنید و در صحبت استفاده کنید
7. از واژههای منفی مانند « ببخشید مزاحم شدم »، «خسته نباشید» و ... استفاده نکنید
8. هرگاه از مشتری سوالاتی کردید و او جواب داد، بلافاصله خلاصه جوابهایش را تکرار کنید تا مطمئن شود شرایط را درک کردهاید
9. اگر خریدار گفت بعدا خبر میدهم، همانجا یک پیشنهاد ویژه با محدودیت زمانی بدهید، مثلا بگویید اگر تا چهارشنبه خریدتان قطعی شد، این هدیه را هم دریافت خواهید کرد.
10. بانگیزهتر و کمی بلندتر از افراد معمولی صحبت کنید. خریدار حتی اگر از خرید منصرف شود باید خوشحال باشد که با فرد شاد و باانگیزهای آشنا شده است.