چگونه نظر مشتریان را جلب کنیم ؟
شرکت لیپتون (سازنده چای) یک رقابت بازاریابی را بر اساس اطلاعاتی که از بازار چین در دست داشت در سال 2008 آغاز کرد.
چینی ها عاشق هدیه های کوچک هستند.
کاربران تلفن همراه باید نام ، شماره تفلن همراه و آدرس دوست و اقوام خود را برای دریافت هدیه به شرکت ارسال می کردند.
شرکت لیپتون ظرف یک ماه به 162318 نفر از کاربران پیام فرستاد بیش از 100000 نفر از دریافت کنندگان پیام اطلاعات خود را تایید کردند و شرکت هم برای آنها چای کیسه ای مجانی فرستاد با چنین حرکت کوچک و هوشمندانه ای لیپتون به آرزویش رسید این شرکت یک مبارزه کم هزینه بازاریابی به راه انداخته بود و به سرعت نام تجاری خود را بر سر زبان مصرف کنندگان جوان و کارگران انداخت و همچنین با داشتن اطلاعات فراوان از کاربران قادر به اجرای طرح های بازاریابی خود در آینده بود .
اگر کالا یا خدماتی دارید که می خواهید به مشتریان خود معرفی کنید باید از شیوه های جدید و تفکر خلاق خود و دیگران کمک بگیرید . تبلیغات اصل مهی در بالا رفتن فروش شما میباشد . اما فقط تبلیغات باعث بالا رفتن فروش نمی شود .
در ایران به دلیل اهمیت روز افزون امر سنجش رضایت مشتری برخی سازمان های عرضه کننده برنامه های دوره ای مناسب برای این امر طراحی کرده اند البته هنوز سازمان های زیادی هستند که به دلیل ناباروری نسبت به این امر مهم هرگونه پرداخت و تحمل هزینه در این رابطه را بی مورد می دانند این سازمان ها باید به نکته توجه کنند که بی توجهی به احساس مشتری می تواند در آینده نزدیک به وخیم شدن اوضا منجر شود .
یک روش بازاریابی موفق صرف نظر از داشتن وصیله آن همواره به هنر جلب توجه مشتریان ، صداقت و در نظر گرفتن بودجه مشتریان لازمه موفقیت در این کشور درک نیاز مشتریان ایرانی است و آنچه در آمریکا و چین و کشور های دیگر امکان دارد لزوما در اینجا عملی نیست .