بیزینس پلَن تان را دور بریزید, بجایش ازین استفاده کنید

 

1.به مردم فکر کنید, نه ایده
یک تیم خوب همیشه یک ایده خوب سنتز میکند. “هیچکداممان کامل نیستیم, و کارآفرینان معمولا در بعضی چیزها خوبند مانند داشتن چشم انداز و اراده کردن برای پذیرفتن ریسک ها.” کارآفرینان –مخصوصا کارآفرینان تکنولوژیکی- کارآفرینان معمولا دو دسته هستند : دسته اول مانند استیو جابز که دید عالی نسبت با بازار دارد و نبض بازار را میشناسند اما متخصص تکنولوژیکی نیستند و دسته دوم افرادی مانند استیو وزنیاک که متخصص تکنولوژیکی هستند اما با بازار زیاد آشنایی ندارند.

در هر صورت, داشتن یک تیم عالی میتوانند تمام قسمت های یک کسب و کار را که ضعف دارد برطرف کند. هسو عقیده دارد “ما دنبال سه چیز در پتانسیل یک استارتاپ هستیم: بازار, تیم و فکر. تیم خیلی مهم تر است از دو گزینه دیگر اما از بازار دوم است و ایده به تنهایی زیاد مهم نیست.”

2.بر سرعت فکر کنید, نه کمال
“هر فرضیه ای که برای بازار دارید , احتمالا به کلی غلط است.