اکنون در دهه ای که ما زندگی می کنیم همه شرکتها از لحاظ تبلیغات و بازاریابی و هزینه نمودن بسیار زیاد در صف اول قرار گرفته اند که این مهم باعث ضربه زدن به شرکتهای نوپا و جدید  الورود شده است هرگز در طول  تاریخ ،رسیدن شمار زیادی از مردم به اهدافشان امکان پذیر نبوده است و فرد یا سازمانی در صورتی می تواند به هدفش برسد که ماهها و شاید سالها تلاش و سعی کند وظیفه یک بازاریاب این است به بهترین نحوه کمک کند تا بار زیاد فشار برشرکت یا سازمان کم شود.

در کشور ما همه می خواهند  تا حد  امکان  سریعتر  و  آسانتر  به  راحتی  ،  شادی  ، ثروت ، پیشرفت و اعتبار برسند . و در کنار همین بسیاری افراد و سازمان ها ، راهکارهای فریبندی ، تکنیک های خاص ، استراتژی های محرمانه (با کمترین تلاش ) به موفقیت را می کند. 

اما تجربه ثابت نموده که روراست بودن با مشتری باعث ماندگاری در بازار و اقتصاد کشور می شود . و این بهترین راهکار و سرلوحه کار یک بازاریاب موفق در جامعه اقتصادی می باشد.
امروزه پیام اصلی برای هر سازمان خدماتی ، اقتصادی  و تجاری تلاش و کوشش برای دگرگونی در کلیه زمینه های کاری اعم از ارائه کالاو خدمات روش های جمع آوری و توزیع سیستم حمل و نقل و بالا بردن سطح احترام به مشتریان یا مشتری مداری است و نهایتا بازاریابی اساس حرکت هر سازمان خدماتی ، اقتصادی و تجاری می باشد.
فرد و جامعه به منظور رفع نیازمندی های خود هر روزه در مقابل دادو ستد و مبادله کالا ها و خدمات قرار می گیرد به سبب این فعل و انفعالات رشته های بازاریاب در میان پدیده های اقتصادی از اهمیت خاصی بر خوردار شده است 
 زیرا اجزاء متشکل آن همبستگی نزدیکی با زندگی روزمره افراد دارد چون به هر طریق شخص مایحتاج زندگی خود را از بازار خریداری می نماید و خود فروشنده یا عرضه کننده خدمتی است و بازار و عوامل آن همواره در تماس دائم می باشد.
به دلیل چنین همبستگی و ارتباطی شناخت مسائل و مفاهیم بازاریابی و مدیریت صحیح آن در این بازار پر تلاطم و رقابتی مورد توجه تمامی عرضه کنندگان قرار گرفته است .پس بازاریابی رساندن پیام مناسب از طریق رسانه  مناسب به مخاطب مناسب می باشد مهمترین کار بازاریابی تهیه پیام مناسب برای انتشار است و برای موفقیت در این امر مهم باید برای تهیه پیام گیرا و مناسب نهایت دقت را داشت. 
هدف اصلی بازاریاب جلب توجه علاقه مندان و آسان کردن و فرایند جمع آوری اطلاعات برای مشتریان و کم کردن ریسک خرید می باشد که در این صورت باعث افزایش سریع فروش و برند سازی و معروفیت بیشتری می شود.